Assessment centrum
Assessment a Development centrum (AC/DC) je spoľahlivý prístup založený na objektívnom pozorovaní a hodnotení kvalít vašich manažérov i špecialistov.
Assessment a Development centrá sú určené pre všetkých, ktorí hľadajú pomoc pri:
- hodnotení pracovníkov a plánovaní ich kariérneho rastu
- výbere najvhodnejšieho kandidáta na voľnú pozíciu
- identifikácii oblastí, na ktoré treba zamerať rozvojový plán hodnotených pracovníkov
- rozhodnutiach o zaradení pracovníka medzi manažérske talenty
Prečo AC/DC s nami?
Dlhoročné skúsenosti
Naši konzultanti priniesli pred viac ako 20 rokmi koncept behaviorálnych assessment centrier na Slovensko.
Medzinárodné know-how
Sme členom európskeho združenia ACE (Assess Change Establish) zameraného na zdokonaľovanie AC/DC.
Pracujeme s kompetenciami
Jasné a vyškálované kompetencie sú základom nášho prístupu k AC/DC. Kompetenčné modely sme tvorili nielen pre lokálne ale aj medzinárodné organizácie (napríklad Svetové Ekonomické Fórum)
Vyškolení pozorovatelia
Naši pozorovatelia prechádzajú pravidelnými školeniami a kalibráciou, aby sme zabezpečili kvalitu pozorovania a spätnej väzby.
Podpora rozvoja
Správa obsahuje nielen analýzu potenciálu, ale aj jasné a "on-the-job" odporúčania pre rozvoj.
Biznis scenáre
Aktivity, ktoré na našich AC/DC používame, nie sú umelými situáciami. Sú postavené na biznis realite a preto sú pozorovania validné pre pracovné prostredie.
Formy AC/DC
Individuálne AC/DC
Skupinové AC/DC
Virtuálne simulácie PinsightTM
Klasické (prezenčné) Assessment centrum/ Development centrum
- Meria jasne zadefinované kompetencie, potrebné k vynikajúcemu výkonu pracovníkov.
- Pracuje so špeciálne vyškolenými pozorovateľmi.
- Využíva viaceré biznis scenáre na stimuláciu a meranie celého radu kompetencií.
- Poskytuje jasný rozvojový plán a podporu pre hodnotených pracovníkov.
- Je objektívne a jednoznačné.
- Popisuje každú kompetenciu a jej úrovne konkrétnymi prejavmi správania.
- Každú kompetenciu škáluje a jednoznačne definuje.
Skupinovo aj individuálne
Naša metodológia umožňuje realizáciu tak individuálnych ako aj skupinových assessment a development centier, za účelom výberu najvhodnejšieho kandidáta, alebo pre nastavenie rozvojových plánov.
Každý účastník dostane individuálnu správu s hodnotením úrovne, popisom špecifických prejavov kompetencií a návrhom rozvojového plánu. Assessment a development centrá realizujeme aj v anglickom jazyku.
Pomôžeme Vám rozvíjať sa a rásť.
Časté otázky k Assesment centrám
Aký typy AC/DC ponúkate?
Naša metodológia umožňuje realizáciu individuálnych a skupinových assessment a development centier. V rámci individuálnych AC/DC ponúkame aj formu online AC/DC PinsightTM pre manažérov a obchodníkov.
Ako dlho trvá Assessment centrum?
Vždy záleží od typu AC/DC, potrieb klienta a zámeru realizácie. Prezenčné skupinové AC/DC zvyčajne trvá 1 deň, realizácia individuálneho prezenčného AC/DC zaberie aspoň 4 hodiny. Online simulácia pre manažérov a obchodníkov trvá 2 až 3 hodiny.
V čom je náš prístup k AC/DC špecifický?
Ako odpoveď na túto otázku by sme radi vyzdvihli predovšetkým dve oblasti: Aj tradičné AC/DC realizujeme formou simulácie – účastníci sa na chvíľu stanú zamestnancami fiktívnej spoločnosti a riešia v rámci danej spoločnosti rôzne úlohy. Tie sú koncipované tak, aby simulovali pracovné situácie, s ktorými sa účastníci stretávajú aj v reálnom živote. Vieme ich plne prispôsobiť potrebám a podmienkam klienta. Zvyšujeme tak šancu podnietiť sledované kompetencie a naštartovať proces učenia už počas samotného AC/DC. Dodržiavame prísne pravidlá pre zabezpečenie objektivity pozorovania – každá kompetencia sa pozoruje vo viacerých úlohách. Assessori sa v priebehu AC/DC striedajú a do výslednej správy kombinujeme pohľad viacerých ľudí. Assessor nikdy nepozoruje viac ako dvoch kandidátov súčasne.
Koľko účastníkov odporúčate na jednu skupinu?
Na jednu skupinu prezenčného AC/DC je ideálny počet od 6 do 8 účastníkov. Prečo je potrebné mať kompetenčný model pred realizáciou AC/DC? Kompetenčný model slúži na určenie obsahu AC/DC (respektíve zručností), ktoré budú u účastníkov pozorované. Vďaka nemu vieme, čo je z pohľadu výkonu pre klienta dôležité a na čo sa pri pozorovaní zamerať. Kvalitne spracovaný kompetenčný model je dobrým základom pre úspešnú realizáciu AC/DC a následný rozvoj účastníkov.